Propunere de modificare a legii 296/2004 – Codul Consumului sau la Ordonanța Guvernului nr. 99/2000, care reglementează comercializarea produselor și serviciilor.

Articolul X: Obligația respectării prețului afișat la raft

Control și aplicare: Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) va monitoriza respectarea acestei prevederi și va efectua controale regulate pentru a se asigura că prețurile afișate la raft sunt respectate în toate punctele de vânzare.

Prețul afișat la raft pentru orice produs oferit spre vânzare de către comerciant este obligatoriu și trebuie să fie respectat la casa de marcat, în toate circumstanțele. Prețul afișat reprezintă prețul final pe care consumatorul trebuie să-l plătească.

Dreptul consumatorului la preț mai mic: În cazul în care există o discrepanță între prețul afișat la raft și prețul înregistrat la casa de marcat, comerciantul este obligat să aplice prețul mai mic în favoarea consumatorului, fără a cere alte explicații.

Actualizarea prețurilor: Comerciantul este responsabil să actualizeze prețurile la raft în timp util și să se asigure că sistemele de la casa de marcat reflectă corect prețul afișat. Orice eroare tehnică sau umană nu poate justifica perceperea unui preț mai mare decât cel afișat.

Promoții și reduceri: În situația reducerilor de preț sau a ofertelor promoționale, prețul redus afișat la raft va fi prețul final aplicat la casă, indiferent de erorile de sistem sau alte motive invocate de comerciant.

Sancțiuni: a. În cazul în care comerciantul refuză să aplice prețul afișat la raft sau un preț mai mic, acesta va fi sancționat cu o amendă între 5.000 și 20.000 lei, în funcție de gravitatea faptei. b. Repetarea faptei va atrage sancțiuni suplimentare, inclusiv suspendarea temporară a activității punctului de vânzare.


Justificare:

  1. Protejarea consumatorilor: Această măsură este necesară pentru a preveni abuzurile și pentru a asigura că consumatorii plătesc prețul corect, fără să fie afectați de erori sau practici comerciale incorecte.
  2. Claritate și transparență: O astfel de reglementare ar elimina confuziile care apar între prețurile afișate la raft și cele de la casă, asigurând transparență și corectitudine în comerțul cu amănuntul.
  3. Responsabilitatea comercianților: Comerciantul va fi obligat să își actualizeze prețurile în mod corect și să fie mai atent la gestionarea acestora, evitând astfel sancțiunile.

Această modificare ar consolida drepturile consumatorilor și ar alinia practicile comerciale din România la cele mai bune standarde europene.

facebook.com linkedin.com twitter.com
Categories:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicații conexe

Harta secțiilor de votare din diaspora la alegerile prezidențiale și parlamentare. Unde pot vota românii din străinătate
Erich Mocanu denunță dubla măsură în tratamentul minorităților: Românii din Ucraina merită aceleași drepturi!
Situația minorității românești din Ucraina este nu doar îngrijorătoare, ci profund nedreaptă și discriminatorie. În
Ultimul candidat pe buletinul de VOT
Vezi buletinul de VOT – pagina 12
Dăm startul la „Operațiunea de strâns Semnături”
Dăm startul la „Operațiunea de strâns Semnături” Trebuie să fie totul tipărit pe o pagina.
Doi se Luptă și Al Treilea Câștigă! – Cum a Reușit Klaus Iohannis să preia Controlul după ce Alegerile Prezidențiale din 2024 au fost Anulate de CCR
Într-un moment în care România se afla în plin proces electoral, iar speranțele românilor păreau
Pliantul de cutia postala
Blog 4
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod.
wpChatIcon
wpChatIcon