Finanțare în criza de virus Corona

În calitate de companie, angajat sau independent, ați intrat în dificultăți financiare din cauza crizei Corona și aveți nevoie de un împrumut? Vă vom informa despre opțiunile dvs. Experții noștri legali vor fi încântați să vă sfătuiască în orice moment.

Dragi cititor,  dragă cititoare,

Guvernul federal vrea să protejeze companiile și locurile de muncă în aceasta perioada de criza cu pachete de urgență în valoare de miliarde. În prezent, în fiecare zi sunt anunțate noi pachete de ajutor pentru companiile afectate. Peste tot, unde se aude și se citește că ministerele la nivel federal și regional oferă ajutor financiar rapid și nesigur.

In ultimele zile am observat ca mulți antreprenori nu știu pe cine să contacteze și, mai ales, ce cerințe formale trebuie îndeplinite în procesul de cerere. Este clar că anumite criterii trebuie, de asemenea, îndeplinite în situația de criză, pentru ca acum să se obțină sprijinul statului. Cererile de sub scutul de protecție Corona trebuie pregătite în mod urgent. Prin urmare, vă oferim o imagine de ansamblu asupra măsurilor de finanțare existente și planificate de la guvernele federale și regional de mai jos.

Măsuri de finanțare în criza Corona

Scutul pentru protecția împotriva crizei constă în prezent din diferite măsuri:

  1. Împrumuturi și garanții
  2. Scutire de impozite
  3. Suspendarea cererilor de insolvență
  4. Indemnizație de muncă de scurtă durată
  5. Compensare conform Legii privind protecția împotriva infecțiilor
  6. Împrumuturi și garanții

Ajutorul de lichiditate furnizat la nivel federal este gestionat de banca KfW de stat. Aceasta înseamnă că companiile primesc împrumuturi și garanții de la propria lor bancă (băncile comerciale obișnuite), pe care KfW le asigură. Statul preia apoi majoritatea posibilelor riscuri de neplată – în cazuri extreme până la 90%. Totuși, acest lucru înseamnă și faptul că un risc rezidual rămâne la banca dumneavoastră. Cu toate acestea, întrucât banca personala nu poate pur și simplu să-și asume riscul rezidual pe care îl au KfW-Bank, o decizie de împrumut pozitiv, în ciuda Corona, necesită un proces care ar trebui, de asemenea, să fie urmat pentru împrumuturi regulate.

În acest sens, vă confruntați cu două decizii importante:

  1. Decizia de credit a băncii unde aveți conturile
  2. Asumarea răspunderii (formale) a KfW

Banca dvs. rămâne persoana dvs. de contact. Desigur, sprijinul KfW îmbunătățește semnificativ condițiile de împrumut și accelerează masiv luarea deciziilor. Un avantaj enorm pentru tine în situația actuală.

Dar un împrumut rămâne un împrumut chiar și în actuala criză. Vei primi „bani proaspeții” pentru a asigura perioada următoare pentru investiții și resurse, ceea ce înseamnă, în schimb, că doar companiile sănătoase pot finanța finanțarea KfW.

Catalogul de măsuri al băncilor prevede oportunități de finanțare prin împrumuturi KfW, garanții de la băncile de garanție și programe speciale KfW.

În cele ce urmează vă vom prezenta opțiunile individuale.

  1. Împrumut pentru antreprenor KfW (activ pe piață de cel puțin 5 ani):

În calitate de companie sau independentă, puteți solicita un împrumut pentru investiții și capital de lucru de la banca dumneavoastră sau de la casa de economii începând de luni, 23 martie 2020. Tehnic, un angajament și o plată sunt posibile cel târziu pe 14 aprilie 2020, cu condiția să nu fii fost în dificultate până la 31 decembrie 2019.

Dacă solicitați un împrumut pentru investiții și capital de rulare, KfW își asumă o parte din riscul băncii dvs.

  • Pentru companiile mari cu peste 250 de angajați, peste 50 de milioane de euro în vânzări sau mai mult de 43 de milioane de euro în active totale, KfW-Bank își asumă până la 80% o asumare a riscului pentru împrumuturi de capital de lucru.
  • Pentru companiile mici și mijlocii, asumarea riscului de până la 90%.

Puteți solicita până la 1 miliard de euro pentru fiecare grup de companii (în sensul companiilor afiliate). Suma maximă a împrumutului este limitată la

  • 25% din vânzările anuale în 2019 sau
  • dublați costurile salariale din 2019 sau
  • Cerințele actuale de finanțare pentru următoarele 18 luni pentru întreprinderile mici și mijlocii sau 12 luni pentru companiile mari sau
  • 50% din datoria totală a companiei dvs. pentru împrumuturi de peste 25 de milioane EUR.

Riscul a fost extins și pentru companii mari, cu vânzări anuale de până la 2 miliarde EUR. O presupunere mai mare de risc poate facilita, de asemenea, disponibilitatea partenerilor finanțatori de a împrumuta.

  1. Împrumut de început ERP – universal (mai puțin de 5 ani pe piață)

Împrumutul de start ERP – universal permite finanțarea cu dobândă scăzută a start-up-urilor, reglementărilor succesorale sau consolidării corporative, cu condiția ca compania dvs. să fie activă pe piață de cel puțin 3 ani. Aceasta include toate formele de înființare a afacerii, adică înființarea de companii, preluarea lor sau preluarea unei participări active (de asemenea, ca linie de bază, sau chiar ca domeniu secundar). În plus, măsurile de consolidare sunt finanțate în primii 5 ani de la începerea activității.

  • Pentru companii mari până la 80% asumare de risc
  • Pentru companiile mici și mijlocii, asumarea riscului de până la 90%

Dacă compania dvs. este pe piață de mai puțin de 3 ani, întreprinderile mici și mijlocii și companiile mari pot solicita, de asemenea, un împrumut pentru investiții și resurse de exploatare.

Puteți solicita până la 1 miliard de euro pe grup de companii. Suma maximă a împrumutului este limitată la

  • 25% din vânzările anuale în 2019 sau
  • dublați costurile salariale din 2019 sau
  • Cerințele actuale de finanțare pentru următoarele 18 luni pentru întreprinderile mici și mijlocii sau 12 luni pentru companiile mari sau
  • 50% din datoria totală a companiei dvs. pentru împrumuturi de peste 25 de milioane EUR.

Notă: În prezent sunt luate măsuri suplimentare ale guvernului federal. Pentru informații, vă rugăm să contactați experții noștri la +49 1573 7301941.

  1. Împrumut KfW pentru creștere

Împrumutul de investiții KfW și capitalul de lucru este destinat proiectelor mai mari în domeniile inovării și digitalizării companiilor comerciale.

Având în vedere situația actuală, KfW își extinde oferta de finanțare în împrumutul pentru creștere KfW. Restricția anterioară a creditului KfW la investiții în inovație și digitalizare va fi ridicată.

Împrumutul se extinde acum și temporar la finanțele corporative generale, inclusiv resursele de exploatare, prin finanțare sindicalizată, fără a fi restricționat la o anumită zonă. Puteți obține împrumutul și de la banca casei dvs.

  • Limita de vânzări anterioară a companiilor subvenționate va fi crescută de la 2 miliarde EUR la 5 miliarde EUR.
  • Pentru companiile cu o cifră de afaceri de peste 5 miliarde de euro, sprijinul va continua să fie oferit după cazul individual.
  • Asumarea riscului de către KfW față de băncile personală este crescută până la 70%.

Al 4-lea program special KfW 2020

Pe lângă împrumuturile KfW menționate deja, KfW intenționează să pregătească un program special pentru întreprinderi mici și mijlocii, precum și pentru companii mari și apoi să îl prezinte cât mai repede posibil.

KfW este implicată în finanțarea sindicalizată a investițiilor și a capitalului de lucru pentru companii mijlocii și mari. KfW își asumă până la 80% din risc, dar maxim 50% din riscul datoriei totale. Acest lucru crește șansa dvs. de a primi finanțare individualizată structurată și individualizată.

Cota de risc KfW este de cel puțin 25 de milioane EUR și este limitată la

  • 25% din vânzările anuale în 2019 sau
  • dublați costurile salariale din 2019 sau
  • Necesitățile actuale de finanțare pentru următoarele 12 luni.

 

  1. Garanții

O altă opțiune pentru creșterea lichidității este posibilă prin scutirea de garanții:

  • În primul rând, valoarea maximă a garanției la băncile de garanție este dublată la 2,5 milioane EUR de la 1,25 milioane EUR. În plus, ponderea de risc a guvernului federal la băncile de garanție crește cu 10 la sută, astfel încât riscurile dificil de evaluat în criză pot fi mai ușoare.
  • De acum înainte, băncile de garanție pot lua în mod independent decizii de garantare în termen de trei zile până la o sumă de 250.000 EUR pentru a accelera achizițiile de lichidități.
  • Limitarea anterioară în cadrul programului de garanții mari (garanții federale-regionale) companiilor din regiuni slab structurale nu se mai aplică, ci va fi deschisă, astfel încât, în viitor, companiile din afara regiunilor slab structurale să poată beneficia și de aceasta. Guvernul federal permite asigurarea finanțării fondurilor de rulaj și a investițiilor dintr-o cerință de garanție de 50 de milioane de euro. și cu o rată de garanție de până la 80%.

 

  1. Lucrători independenți singuri și micro-antreprenori

Astăzi, luni, au fost prezentate măsuri suplimentare cuprinzătoare, cu ajutorul de urgență de până la 50 de miliarde de euro pentru întreprinderile mici, angajații independenți singuri și membrii profesiilor liberale.

Ajutor financiar imediat (subvenții) pentru întreprinderile mici se aplică tuturor sectoarelor economice, precum și persoanelor care desfășoară activități independente și membrilor profesiilor liberale de până la 10 angajați. Volumul programului cuprinde până la 50 de miliarde de euro. În detaliu este furnizat:

  • până la 9000 EUR o singură plată pentru 3 luni cu până la 5 angajați,
  • până la 15.000 de euro o singură plată pentru 3 luni cu până la 10 angajați

Experții noștri legali sunt întotdeauna disponibili pentru a vă sfătui (la nivel național).

  1. Scutire de impozite

Autoritățile fiscale oferă acum scutiri fiscale celor afectați, astfel încât companiile să își poată menține lichiditatea în criza corona.

  • Acest lucru oferă companiilor posibilitatea de a amâna plățile fiscale în valoare de miliarde. Cererile de amânare pot fi formulate pentru impozitele datorate sau scadente până la 31 decembrie 2020, care sunt administrate de autoritățile fiscale de stat în numele guvernului federal (de exemplu, impozitul pe venit, impozitul pe profit, impozitul pe vânzări). Acestea vor fi adresate biroului fiscal. Cu toate acestea, cererile de amânare a impozitelor comerciale trebuie să fie adresate întotdeauna municipalităților. Amânarea impozitelor presupune că colectarea lor înseamnă o greutăți considerabilă pentru contribuabil. Cu toate acestea, autoritățile fiscale sunt instruite să nu impună cerințe stricte. Sume de deducere fiscală precum impozitul pe venit sau impozitul pe câștigurile de capital nu pot fi amânate.
  • Oricine poate fi dovedit a fi direct și neînsemnat afectat de criza corona poate solicita o ajustare a plăților în avans pe impozitul pe venit și impozitul pe profit până la 31 decembrie 2020 în condiții mai ușoare. De îndată ce va deveni clar că veniturile contribuabililor este probabil să fie mai scăzute în anul curent, plățile în avans sunt reduse rapid și ușor. Contribuabilii pot solicita, de asemenea, o reducere a cotei de impozitare comercială în scopuri de plată în avans.

Până la 31 decembrie 2020, se vor renunța la măsurile de executare și penalitățile de întârziere datorate impozitelor cu întârziere sau scadente. Aceasta se aplică impozitelor administrate de autoritățile fiscale de stat. B. Impozitul pe venit, impozitul pe vânzări sau impozitul pe profit. Debitorul executoriu trebuie să informeze biroul fiscal înainte de executarea iminentă că este direct și nu este neglijat de criza corona.

 

  1. Suspendarea cererilor de insolvență

Proiectul de lege pentru atenuarea consecințelor pandemiei Covid 19 prevede suspendarea cerinței de depunere a insolvenței pentru companiile care se confruntă cu insolvența sau supra-îndatorarea. În principiu, această cerere trebuie făcută în termen de 3 săptămâni de la debutul insolvenței sau supra-îndatorării. Obligația aplicativă bazată pe pozitivitate și răspundere va fi suspendată până la 30 septembrie 2020. Cu toate acestea, suspendarea nu trebuie acordată dacă falimentul nu se datorează consecințelor răspândirii virusului corona sau dacă insolvența unei companii nu mai poate fi remediată. În favoarea companiilor care erau încă lichide până la 31 decembrie 2019, se suspectează însă că o scadență ulterioară a insolvenței este legată de criza corona și insolvența poate fi în continuare eliminată.

Aceste și alte reglementări tranzitorii privind dreptul insolvenței au scopul de a facilita continuarea companiilor care au devenit insolvabile ca urmare a crizei corona sau au dificultăți economice. Acest lucru oferă companiilor în cauză timpul necesar pentru a lua măsurile de precauție necesare pentru a evita falimentul.

După cum am spus, cu toate acestea, în prezent este disponibil doar un proiect de lege privind inovațiile în dreptul insolvenței. Până la adoptarea și intrarea lor în vigoare, conducerea companiei este obligată să verifice periodic lichiditatea companiilor lor. În cazul în care revizuirea și planificarea viitoare arată că insolvența este iminentă, trebuie să se ceară sfaturi legale privind insolvența pentru a evita insolvența.

 

  1. Indemnizație de muncă de scurtă durată

O măsură de finanțare federală actuală este de a facilita angajatorii să solicite prestații de muncă pe termen scurt.

Următoarele patru cerințe trebuie îndeplinite pentru o cerere reușită pentru beneficii de muncă pe termen scurt:

  1. Trebuie să existe o pierdere semnificativă de muncă din motive economice (de exemplu, o situație de comandă proastă) sau un eveniment inevitabil. Prin urmare, compania nu mai poate să își angajeze pe deplin angajații. O astfel de situație este disponibilă în prezent cu criza corona. Pierderea locului de muncă poate fi doar temporară. Acesta este cazul dacă există o anumită probabilitate ca tranziția la muncă cu normă întreagă să fie puțin probabilă în viitorul prevăzut. Pierderea de muncă trebuie să fie inevitabilă: Compania a încercat anterior fără succes să evite sau să limiteze pierderea de muncă. Anterior, au fost luate măsuri pentru a tăia conturile orelor suplimentare de lucru sau pentru a acorda vacanțe gratuit.
  2. Cel puțin o persoană trebuie să fie angajată sub rezerva contribuțiilor de asigurări sociale.
  3. Angajații pentru care este înregistrată o muncă de scurtă durată se află într-o relație de muncă care este supusă asigurării și nu au fost încetați. Mini-salariații, stagiarii, pensionarii și angajații care primesc salarii din partea Casei de Asigurare de Sanatate sunt excluse de la primirea de prestații de scurtă durată.

(4) Angajatorul trebuie să înregistreze în scris munca pe timp scurt la Agenția Federală pentru Ocuparea Forței de Muncă. Acest lucru este posibil online sau prin intermediul unui formular de la agențiile de angajare. Cererea trebuie depusă la agenția responsabilă pentru ocuparea forței de muncă în termen de trei luni. Agenția în districtul căreia se află biroul de salarizare responsabil pentru angajator. Perioada începe cu sfârșitul lunii calendaristice în care sunt solicitate zilele pentru care se solicită o indemnizație de scurtă durată.

Acum aceste cerințe de acces au fost atenuate de următoarele inovații.

Până în prezent, s-a presupus că ar exista o pierdere substanțială a muncii dacă cel puțin 1/3 dintre angajații unei companii sau ai unui departament de companie ar suferi pierderi de câștig de peste 10 la sută fiecare. Acum este suficient dacă cel puțin 10 la sută dintre angajați și-au pierdut mai mult de 10 la sută din salarii.

Crearea de solduri negative de timp înainte de plata indemnizației de scurtă durată ar trebui să fie acum parțial sau complet evitată. Până în prezent, s-a întâmplat că în companiile în care sunt utilizate acorduri privind fluctuațiile orelor de lucru, acestea sunt de asemenea folosite pentru a evita munca de scurtă durată și trebuie reduse.

Acum, lucrătorii temporari ai agențiilor pot de asemenea să lucreze pe timp scurt și au dreptul la o indemnizație de scurtă durată.

O altă caracteristică nouă este că Agenția Federală pentru Ocuparea Forței de Muncă rambursează contribuțiile de securitate socială pentru orele de muncă pierdute cu 100%.

 

  1. Compensare conform Legii privind protecția împotriva infecțiilor

Antreprenorii independenți primesc ajutor suplimentar din partea statului sub forma unei cereri de compensare dacă suferă pierderi de câștig în timpul crizei corona.

Cu toate acestea, acest drept la compensație există numai în cazul în care persoanei care desfășoară activități independente i s-a interzis să desfășoare o activitate profesională în conformitate cu secțiunea 56 din Legea pentru protecția infecțiilor (IfSG) din cauza riscului de infecție sau dacă persoana care lucrează independent a fost pusă în carantină din cauza unei comenzi oficiale.

Compensarea se bazează pe venitul mediu lunar al lucrătorilor independenți din ultimul an. Cu toate acestea, după 6 săptămâni, compensația este plătită numai în cuantumul prestației legale de boală, adică în cuantum de 70% din venitul mediu lunar. În plus, angajații independenți pot solicita înlocuirea cheltuielilor de exploatare neacoperite într-o măsură rezonabilă pentru perioada pierderii veniturilor. În plus, dacă există riscul existenței, cheltuielile suplimentare suportate în timpul pierderii veniturilor vor fi rambursate într-o măsură adecvată la cerere.

Persoanele care desfășoară activități independente pot solicita compensații autorităților de stat competente. Acestea sunt de obicei birourile de sănătate. Cererea trebuie depusă la trei luni de la încheierea carantinei sau a interdicției profesionale. Persoanele care desfășoară activități independente trebuie să atașeze la cerere un certificat de la biroul fiscal care să indice cuantumul ultimului venit din angajare documentat de biroul fiscal.

O cerere generală de compensare pentru companii ar putea rezulta din § 65 IfSG. Conform acestui fapt, statul plătește compensații în numerar dacă, prin măsuri oficiale de prevenire a riscului de infecție cu virusul corona, „este cauzat un dezavantaj financiar nesemnificativ”. Atunci obligația de a plăti compensația ar fi „țara în care a fost provocat prejudiciul”. Ca societate, însă, nu ar trebui să se bazeze pe această cerere de compensare, deoarece legiuitorul nu se referă în mod expres la pierderea câștigurilor din secțiunea 65 IfSG. De asemenea, nu există linii directoare ale guvernelor de stat cu privire la perspectivele de compensare de la § 65 IfSG.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X