Virusul corona a devenit un subiect determinant pentru noi toți și influențează din ce în ce mai mult activitatea zilnică. MiniJob-angajatorii sunt la fel de afectați de efecte Corona cat si VolltimeJob-angajatorii.

Odată cu răspândirea virusului corona, în fiecare zi avem diverse întrebări legate de angajarea în mini-locuri de muncă.

Am rezumat întrebările și răspunsurile dvs. despre Corona și Mini Job:

Muncitorul meu ce muncește pe MiniJob este în mod evident bolnav de virusul corona. Ca angajator, pot solicita rambursarea pentru a compensa salariile continuate?

Dacă muncitorul (mini-jobber-ul) dvs. nu poate lucra din cauza ca este bolnav si are un atest medical, dumneavoastră ca angajator veți continua să plătiți salariul obișnuit pentru o perioadă de până la șase săptămâni. Acest lucru este valabil și pentru o boală COVID-19 dovedită. Dacă participați la sistemul de salarizare U1 (cheltuieli pentru boală), puteți solicita rambursarea în caz de boală a mini-jobber-ul tău. Pentru a face acest lucru, faceți o cerere la asigurarea angajatorului (Arbeitsgeberversicherung).

Muncitorul meu ce muncește pe MiniJob a fost pus în carantină din cauza unei infecții cu corona din casa lui. Continui să plătesc ca angajator?

Dacă mini-jobber-ul tău nu este bolnav, dar este pus în carantină, se aplică legea pentru prevenirea și controlul bolilor infecțioase la om (Actul pentru protecția infecțiilor – IfSG). Continuați să plătiți mini-jobber-ului timp de șase săptămâni și solicitați rambursarea costurilor către autoritatea responsabilă de sănătate de la statul federal.

Același lucru se aplică și în cazul în care sunt comandate măsuri de carantină pentru persoanele de contact ale unui mini-angajator care este bolnav în companie.

Cele mai importante organizații de securitate socială au înregistrat mai multe informații într-un control comun.

Compania mea prosperă din publicul din trafic. Prin urmare, datorită răspândirii virusului corona, curățăm spațiile comerciale de mai multe ori pe zi, ca măsură de precauție. Datorită eforturilor sporite implicate în curățenie, câștigurile mini-jobber-ului meu depășesc acum limita de 450 €. Curățenia este încă o mini-muncă?

Dacă câștigurile anuale ale unui mini-jobber depășesc 5.400 de euro, angajarea care este supusă contribuțiilor la asigurările sociale nu există automat. Un mini loc de muncă va rămâne, de asemenea, dacă limita de câștig este depășită ocazional și imprevizibil. Ocazional înseamnă: Nu mai mult de 3 luni calendaristice într-un an. Imprevizibil înseamnă: Nu este convenit în avans. Valoarea câștigurilor nu contează dacă este depășită. Nu există o limită superioară pentru a depăși suma de trei ori.

Nevoia crescută de curățare nu era previzibilă. Dacă acest lucru înseamnă că un câștig mai mare decât cel planificat este plătit timp de maximum 3 luni în perioada relevantă de 12 luni, aceasta înseamnă că limita de câștig este depășită ocazional și nu dăunează mini-locului de muncă. Perioada de 12 luni se încheie întotdeauna cu sfârșitul lunii de plată în care există o depășire imprevizibilă și începe cu 12 luni înainte. Astfel, de exemplu, perioada pentru luna martie 2020 este cuprinsă între 1 aprilie 2019 și 31 martie 2020. În această perioadă, poate exista o depășire imprevizibilă de până la 3 ori.

Puteți găsi mai multe informații despre acest lucru în postarea noastră de pe blog „Fluctuația veniturilor în mini-locuri de muncă – ce trebuie să aibă grijă angajatorii!”.

Reglementările privind prestațiile de muncă de scurtă durată se aplică și mini-angajatorilor, care au fost introduse la 13 martie 2020 în „Legea privind îmbunătățirea temporară legată de criză a normelor privind prestațiile de muncă de scurtă durată” publicată în Monitorul federal de lege?

Condițiile simplificate pentru a solicita o indemnizație de timp scurt prevăzută în legea menționată mai sus se aplică numai cazurilor în care există un drept de bază la o indemnizație de scurtă durată. Aceasta include doar angajații care sunt supuși unei asigurări obligatorii de șomaj. Mini-muncitorii nu primesc prestații de muncă pe timp scurt, deoarece nu au șomaj.

Dacă am probleme în a-mi plăti taxele pentru Mini-Jober în timp util, deoarece întreaga companie este suspendată din cauza Corona, se aplică reglementări speciale de securitate socială în acest caz?

Da, există reglementări speciale în domeniul securității sociale. În acest caz, dificultățile de plată sunt cauzate de un așa-numit eveniment inevitabil. Punctele de colectare sunt cazabile și renunță la taxele obișnuite pentru plata cu întârziere a contribuțiilor. De exemplu, nu se percepe nicio dobândă de amânare sau se solicită suprataxare sau comisioane de aducere aminte la cerere.

Vă rugăm să rețineți: mini-centrul de locuri de muncă nu poate spune dacă există un eveniment inevitabil, în prezent din cauza Corona, care vă împiedică să plătiți impozitele la timp. Procesele de la mini-centru de muncă pentru determinarea plății la timp a contribuțiilor de către angajator sunt controlate electronic. Pentru taxele care nu sunt plătite la timp, taxele de plată sunt percepute de sistem fără ajutorul unui angajat. În plus, se reamintesc contribuțiile restante și se stabilesc taxe de amintire. Dacă ne oferiți o indicație a situației dvs. în calitate de angajator, vă vom scuti de aceste măsuri.

Mai multe aflați pe pagina oficiala a institutului MiniJob-Zentrale

Erich Mocanu este Fondatorul organizației AEBS ce oferă sprijin romanilor din Germania și Austria și lupta contra abuzurile aduse acestora de către angajatorii.

vezi și canalul de Informare de pe YouTube: https://youtube.com/erichmocanu

Schreibe einen Kommentar