Menü EM

Top Menu

Verdict aspru: Șoferii Tesla pierd carnetul din cauza ștergătoarelor

Curtea Regională Superioară Karlsruhe a confirmat o amendă, inclusiv interzicerea conducerii a instanței inferioare, deoarece un șofer al unui Tesla a vrut să schimbe setarea ștergătorului de parbriz pe un ecran tactil și a produs un accident.

O decizie publicată acum a Curții regionale superioare din Karlsruhe (decizia din 27 martie 2020 – 1 Rb 36 Ss 832/19 ) poate fi descrisă cu încredere ca o lovitură (mică) pentru producători și furnizori, dar și pentru șoferii și proprietarii de vehicule cu ecranele touchscreen. În acesta, OLG confirmă evaluarea terenului inferior, conform căruia un ecran touchscreen poate fi utilizat numai în anumite condiții în timpul conducerii.

Faptele sunt destul de simple: în primăvara anului 2019, persoana în cauză a condus o Tesla pe o ploaie puternică pe un drum de țară la – conform propriei declarații de nerefuzat – cu viteza adecvată. El a încercat să stabilească viteza intervalului ștergătorului de parbriz folosind ecranul touchscreen din consola centrală. A coborât de pe șosea și a avut un accident. Ulterior, el a fost condamnat la o amendă de 200 EUR și la o interdicție de conducere de o lună.

Baza deciziei (confirmată acum de OLG) a fost că instanțele consideră ecranul touchscreen ca un „dispozitiv electronic” în sensul secțiunii 23 (1a) StVO („ ecran tactil” [sic]). Cu toate acestea, consecința acestui fapt este că ecranul touchscreen poate fi utilizat numai în condițiile secțiunii 23 (1a) teza 1 din StVO.

La rândul său, este cazul

„Dacă
1. dispozitivul nu este preluat și nici ținut în acest scop și
2. fie
a) este utilizată doar o funcție de control vocal și citire sau
b) doar una scurtă, adaptată la drum, trafic, vizibilitate și vreme condiții, pentru funcționarea și utilizarea dispozitivului Întoarcerea privirii către dispozitiv în timp ce se îndepărtează simultan privirea de situația din trafic are loc sau este necesară. “

Factorul decisiv al prezentei decizii a fost că șoferul condamnat nu a acționat ecranul touchscreen doar cu o scurtă privire. La Tesla, setarea ștergătorului de parbriz este poziționată într-un meniu tab. Potrivit instanțelor, faptul că acesta este un „panou de control legat de siguranță” este irelevant, întrucât versiunea actuală a StVO clasifică ecranele tactile în ansamblu și cu toate funcțiile lor sub termenul „dispozitiv electronic”.

Această decizie ar trebui să declanșeze unele întrebări din partea producătorilor și furnizorilor cu privire la proiectarea cockpit-urilor lor actuale și viitoare și a funcționării prin intermediul ecranului tactil. Dacă urmăriți vizualizarea OLG, va trebui să vă gândiți dacă și ce funcții urmează să fie plasate pe interfețe directe și ușor de utilizat – și ce funcții trebuie să fie împachetate în submeniuri, care pot fi utilizate numai atunci când vehiculul este staționar. În plus, s-ar putea merge chiar până la întrebarea dacă și în ce măsură vehiculele în care unitățile de control legate de siguranță pot fi utilizate numai atunci când vehiculul este oprit sunt eligibile pentru aprobare.

Comentariile sunt închise, dar trackbacks iar pingback-urile sunt deschise.